Ten model pilarki to pierwsza na świecie pilarka łańcuchowa z tłokiem magnezowym, zapewniająca doskonały stosunek ciężaru do mocy i bardzo wysokie obroty. Waga jednostki silnikowej wynosi zaledwie 5,8 kg, a stosunek ciężaru do mocy to 1,45 kg/kW. Dzięki innowacyjnej technologii pilarka osiąga aż 14000 obr./min, co zwiększa komfort pracy podczas okrzesywania czy ścinki. Do zastosowań w leśnictwie przy pracy z drewnem średniowymiarowym. System filtrów powietrza o długiej żywotności z filtrem HD2 gwarantuje doskonałą filtrację. Łatwe uruchamianie dzięki jednej pozycji roboczej Start i przyciskowi Stop. System M-Tronic zapewnia stale optymalną moc silnika. Praktyczne korki zbiorników umożliwiają ich łatwe i bezpieczne napełnianie.
Cechy:
-system filtrów powietrza o długiej żywotności wydłuża znacząco okresy pracy pomiędzy czyszczeniami filtra. Większe i cięższe drobiny są wyrzucane przez siłę odśrodkową na zewnątrz, a następnie przez wznoszącą się rampę dodatkowo wyrzucane do góry. Wstępnie oczyszczone powietrze jest doprowadzane do filtra powietrza,
-dwusuwowy silnik STIHL w technologii 2-MIX zapewnia dużą moc, a przy tym oszczędność zużycia paliwa do 20% w porównaniu do dwusuwowych silników STIHL o podobnej mocy bez technologii 2-MIX. Emisja spalin zmniejszona została o ok. 50%,
-w czterech kanałach przelotowych następuje zawirowanie mieszanki paliwowo-powietrznej przed zapłonem. Zapewnia to lepsze spalanie paliwa i znacznie podnosi sprawność silnika. Skutkiem jest mniejsze zużycie paliwa i wysoki moment obrotowy w szerokim przedziale obrotów,
-mocne wibracje przenoszone przez uchwyty urządzeń mechanicznych mogą prowadzić do choroby wibracyjnej. Z tego powodu STIHL stworzył system antywibracyjny. W urządzeniach mechanicznych wyposażonych w system AV strefy uchwytów znacznie redukują liczbę drgań wytwarzanych przez silnik spalinowy i pracujące narzędzie,
-śruba napinacza obracana jest specjalnym pokrętłem przechodzącym przez pokrywę koła napędowego piły łańcuchowej. Umożliwia to uniknięcie kontaktu dłoni z ostrą piłą łańcuchową i zębami zderzaka oporowego,
-system M-Tronic rozpoznaje fazę rozruchu na ciepło i na zimno, dlatego na dźwigni kombi znajduje się tylko pozycja startowa. M-tronic dozuje dokładnie taką ilość paliwa jaka jest w danej chwili potrzebna. Ogromną zaletą tej technicznej innowacji jest fakt, że użytkownik może natychmiast przystąpić do pracy i to na najwyższych obrotach. Dzięki uzyskaniu optymalnego przyspieszenia po kilku sekundach pilarka łańcuchowa jest całkowicie gotowa do pracy,
-wyposażenie w układ wstępnego ogrzewania gaźnika jest niezawodne szczególnie wtedy, gdy na dworze jest zimno: w zimowym trybie pracy ogrzane powietrze przepływa wokół gaźnika. Rozwiązanie takie skutecznie zapobiega oblodzeniu gaźnika,
-specjalne, opatentowane korki zbiorników paliwa i oleju. Zbiorniki urządzeń mechanicznych wyposażone w takie korki można szybko otworzyć i zamknąć- bez użycia siły i jakichkolwiek narzędzi,
-zawór dekompresyjny pozwala podczas uruchamiania usunąć z cylindra część sprężonej mieszanki. Umożliwia to znaczną redukcję siły potrzebnej do pociągnięcia za linkę rozrusznika, odciążenie osoby obsługującej urządzenie i ochronę całego systemu rozruchu urządzenia,
-pompa olejowa pozwala na dokładne, odpowiednie do potrzeb smarowanie. Oznaczenie E gwarantuje doprowadzenie odpowiedniej ilości oleju w każdych warunkach roboczych. Profesjonaliści dozują dokładnie. Pompa umożliwia redukcję zużycia oleju do 50%,
-system STIHL Ematic składa się z prowadnicy Ematic, piły łańcuchowej Oilomatic oraz pompy olejowej z regulacją wydajności względem redukcji ilości tłoczonego oleju. Specjalna konstrukcja prowadnicy i piły łańcuchowej sprawia, że każda kropla oleju dociera dokładnie w te miejsca piły łańcuchowej, gdzie jest najbardziej potrzebna. Umożliwia to redukcję zużycia oleju smarującego piłę łańcuchową do 50%,
-ciśnienie sprężania powoduje podczas uruchamiania silników spalinowych powstawanie odbić obciążających mięśnie i stawy operatora. Element amortyzujący umieszczony w specjalnym uchwycie rozrusznika pochłania i przekazuje występujące siły zgodnie z przebiegiem cyklu sprężania umożliwiając tym samym płynne uruchomienie urządzenia bez szarpnięć,
-system elektronicznego sterowania silnikiem precyzyjnie reguluje czas zapłonu w każdym zakresie obrotów i dozuje odpowiednią ilość paliwa w zależności od temperatury, wysokości n.p.m. i jakości paliwa. Dzięki temu do uruchomienia pilarki wystarczy tylko jedna pozycja na przełączniku,
-przy wymianie zestawu tnącego zastosowano praktyczną nakrętkę pokrywy koła napędowego z zabezpieczeniem przed zgubieniem,
-nowy filtr HD2 wykonany jest z polietylenu i posiada nawet o 70% drobniejsze pory w porównaniu z filtrami flisowymi czy poliamidowymi, co w praktyce oznacza filtrowanie najdrobniejszych cząstek zanieczyszczeń. Nowy filtr jest ponadto wodoodporny, nie absorbuje oleju i można go łatwo oczyścić. Okrągły kartusz filtra można zdemontować bez użycia narzędzi,
-bardzo lekkie tłoki magnezowe zapewniają doskonały stosunek ciężaru do mocy oraz zwiększoną wytrzymałość i wysokie obroty.